21 March 2024
Workshops on multilingualism using the linguistic portrait methodology with Totonac children were held on March 14 and 20, 2024
On March 14 and 20 members of our center, Justyna Olko and Gregory Haimovich, carried out workshops on multilingualism using the methodology of language portraits with Totonac children in the secondary school in Tepango de Rodríguez and the primary school in San Andrés Tlayehualancingo, Sierra Norte de Puebla. Children revealed high levels of bilingualism and shared on their own experience with Indigenous languages of the region, including their mother tongue, Totonac, and Spanish, learned at school but also increasingly at home. Workshops like that remind us of the urgency of counteracting Indigenous language loss. The activities are part of the ERC-funded project #MULTILING-HIST.
W dniach 14 i 20 marca członkowie naszego Centrum, Justyna Olko i Gregory Haimovich przeprowadzili warsztaty na temat wielojęzyczności z wykorzystaniem metodologii portretów językowych z dziećmi totonackimi w gimnazjum w Tepango de Rodríguez i w szkole podstawowej w San Andrés Tlayehualancingo, w regionie Sierra Norte de Puebla. Dzieci wykazały wysoki poziom dwujęzyczności i chętnie dzieliły się własnymi doświadczeniami z rdzennymi językami regionu, w tym z językiem ojczystym, totonackim, oraz hiszpańskim, którego uczą się w szkole, ale także w coraz większym stopniu – w domu. Warsztaty te zarazem przypominają nam o pilnej konieczności przeciwdziałania utracie rdzennych języków. Działania te są częścią finansowanego przez ERC projektu #MULTILING-HIST.